maanantai 23. joulukuuta 2013

USKON TODISTUS

Tapaninpäivä

6-vuotias poikani oli keskustellut ystävänsä kanssa joulusta. Pojan kaveri oli kertonut pojalleni että joulupukkia ei muuten ole olemassa. Kun poikani tätä juttua minulle kertoi, esitin hänelle kysymyksen: "Mitä sinä siihen vastasit?" Poika katsoi minua silmiin ja sanoi: "No äiti, mä sanoin sille että se on väärässä. Kyllä mä tiedän että joulupukki on olemassa. Mä oon käyny sen kotonaki lapissa."
Tähän ei voinut äiti muuta kuin hymyillä. =)

Toinen joulupäivä eli Tapanin päivä on ensimmäisen marttyyrin Stefanoksen muistopäivä. Samalla muistellaan toki muitakin marttyyreja. Jumalan pelastussanoma jakaa ihmiset sanomaan uskoviin ja sen hylkääviin, Kristuksen seuraajiin ja Hänen vainoojiinsa. Jumala antaa Pyhän Hengen voimaksi jokaiselle, joka rohkeasti tunnustaa uskonsa Kristukseen. (evl.fi/kirkkovuosinyt)

Kunpa olisikin aina yhtä helppo tunnustaa uskonsa Jeesukseen julkisesti kirkkain silmin, kuin pienen pojan oli kertoa kaverilleen tämän olevan väärässä joulupukin suhteen. Kunpa saisikin aina vastustusta ja vastaväitteitä kohdatessaan kakistettua ulos napakasti: "Kyllä sinä nyt olet varmaan väärässä. Minä kyllä uskon vahvasti että Jeesus on Jumalan poika!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti